Trodde aldrig jag skulle säga det..

Jag har efter 4 månader fått en bild av Stockholm.
En bild som jag absolut inte hade innan.
Jag kanske har vart på fel platser..

En helg på sommaren, med shopping och ltie fest.
Hur  skönt som helst. Verkligen. Komma bort till storstan.
Uppleva nånting nytt och roligt.


Men bilden av att bo här är nästan skrämmande enligt mig.
Mitt arbete som jag ALLTID älskat, HATAR jag nu mer.
Jag ser inget kul i det längre. Kunderna gör mig bara förbannad.
Jag har tappat orken totalt. Jag orkar inte längre "städa" upp..
Och hur vi någonsin skulle kunna bli årets varuhus fattar jag fan inte.
Nu när jag ändå lättar på mitt hjärta kan jag ju ta det oxå.
Mitt arbete är äckligt. Från min första dag har jag vantrivts.
Jag blev mer eller mindra bara inslängd i en massa skit.
Ingen talade om för mig hur nånting fungerade.
Jag fick veta vart mina varor fanns, sen var det bara att sätta igång.
Jag blev utsäklld för att jag inte lagt ner pengarna i kassorna..
MEN HUR FAN SKULLE JAG VETA DET????
Varorna bara fylls på nere på lagret, jag har väl en 3 pall där nere..
Och gamla REA varor på en 4 hästar kanske.. och en 2-3 säckar..
ÄNNU mer gamla varor i en 6-8 backar + ett lager med massa jävla skit.
VAFAN GÖR MAN ÅT SAKEN? Ingen bryr sig, ingen gör nåt så det bara växer.
Personalbrist TOTALT och ingen bryr sig om några rutiner överhuvudtaget.
Rutiner vet jag inte ens om någon vet vad det är.
Ingenting fungerar som det ska. Det är så jävla skrämmande.
Jag önskar jag vågade öppna käften om vad jag tycker om saker o ting.
Ja nä men det är väl kanske såhär det funkar...
Dock har jag aldrig vart med om något liknande. Hur går allt ihop?
Oxå är chefen bekymrad över att försäljningen går dåligt.
Men herre gud, borde det vara någon överraskning?
Vi har varor nere på lagret som skulle kunna täcka en ny butik..
Det är SKITIGT och ÄCKLIGT i hela varushuset. Det ligger kaffemuggar,
godispapper, nappar, spottlosker, gamla svettiga tröjor, DAMM,
OCH SÅ VIDARE överallt. Vem vill seriöst shoppa lös i en sån butik?
Varför? JO PERSONALBRIST OCH NOLL RUTINER.
Ähh jag är less. Totalt. Skrämmande alltså.

Jag tror faktiskt att det är hela den här grejen som gjort att jag inte längre vill vara i Stockholm. Stockholm är jättefint. Men Härnösand är finare.

Tack, det va bara det jag ville få ut. Hejdå!



Kommentarer
Postat av: greken

hang in there champion! =)

2008-10-21 @ 20:33:30
URL: http://charilaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0