Läkarbesök

Imorse blev det en tidig morgon, för jag hade planerat in ett läkarbesök (pga mina körtlar) innan jag skulle börja jobb 9.45. Så klev upp vid halv 8 (haha jättetidigt zandra.. jättetidigt) gjorde mig klar för mitt läkarbesök 9.10. Betalade in mig i receptionen och fick åter igen fylla i ett papper med namn osv.. för att jag inte va inskriven på stället innan. Dock borde jag vart det denna gång, eftersom jag fyllde i det där förbaskade papperet sist oxå. Men tydligen hade det försvunnit på vägen nånstans? Jaja, satt mig i väntrummet o fyllde i.. namn.. läkare.. personnr.. ja allt det där. Så kom jag till rutan "datum" och insåg att det va fredag den 13e... Shit, vad fan gjorde jag på en läkarbesök fredag den 13e?????? Kunde bara sluta illa??? Fan oxå! Så hör jag "Byberg".. Happ, då va min stund kommen.. typ (?) Nu får jag min dom. Tack o adjö. Dumma dag! Kom in i rummet o satt mig ner. Berättade om mina körtlar som varit svällde nu i en månads tid. Fick sätta mig på britsen och läkaren lyssnade först på hjärtat, både framifrån o bakifrån.. Fan, min tanke blev direkt "Aha, nu har jag fel på hjärtat".. Men nää, tydligen inte. Hehe :) Sen klämde o kände han på mina körtlar o frågade mig lite frågor. Hur jag själv tyckte dom kändes tex. Som små ärtor som finns där ena dagen o andra är dom nästan borta va mitt svar. Ja, han tyckte väl ungefär likadant. Eftersom dom va rörliga, hade ömmat o jag inte mådde dåligt på nåt annat sätt än att jag varit småförkyld så trodde han inte att det på nåt sätt skulle kunna vara nåt farligt. Men man ska ju aldrig chansa.. så självklart hamnade jag efter besöket på labbet o fick lämna 3 rör blod. Till vad vet jag inte? Men nåt ska dom kolla o nu är jag jättenervös :( TYPISKT MIG! Jag ska tillbaka den 24e o se vad proven gett för svar, om det nu inte är nåt allvarligt, för då hör han av sig tidigare.. Shit shit shit :/ Jag är ju hyppo? Aja, det är som det är. Haha, läkaren frågade även om jag va säker på att jag inte alltid haft mina körtlar lite stora? Hmmm... ingen aning :P Iaf så ska dom punkteras om dom inte försvinner inom några veckor, då blir det ännu mer provtagning.. Så, ja. Det är ju det jag säger. ALLTID ÄR DET NÅT!


Stackars armen.. den är blå o trasig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0