Känner mig nere

Det handlar om julen..
Jag jobbar jul, även julafton. Men jag har sökt ledigt.. och jag hoppas verkligen det går igenom. Om inte så betyder det att jag får sitta helt ensam på julafton. Jag vill bara gråta när jag tänker på det. Min kärlek jobbar, och som ni vet jobbar han natt.. vilket betyder att när jag kommer hem från jobbet, då drar han.

Julafton är oxå lite speciellt för mig och min familj där hemma. Min 'morfar' dog på julafton.. Efter svår sjukdom somnade han in. Den julafton glömmer jag aldrig. Den dagen förändrade hela mitt liv. Jag ville inte ens fira min julafton. Jag stannade hemma med rinnande tårar hela dagen.

Vi har som tradition att fira hos min mormor, och det har vi gjort alla år. Och ett år utan mina närmaste skulle kännas frukstansvärt jobbigt :( Det tror inte jag klarar det helt enkelt. Jag vill vara nära min mamma, min mormor m.fl. Vill även åka till graven och tända fina ljus och minnas. Saknar dig!

Det är ännu en sak som gör mig lite ledsen och det är att min kärlek inte kommer vara med.. pga jobb. Och därför måste jag ta tåget då jag ska ner till sthlm igen (om jag får ledig) och för varje dag som går nu blir biljetterna dyrare och dyrare.. Det slutr väl med att jag inte ens kommer ha råd :(

 

Jag önskar jag hade mer stake och bara kunde säga att jag ville ha ett svar på min ledighet NU. Men jag är inte sån.. :(

 

Usch, känner mig jätte nere nu. Vill bara gråta!


Kommentarer
Postat av: Madde

Vännen!!!

Självklart får du vara med mig och mina killar på julafton om du inte får ledigt och åker hem. DU ska naturligtvis INTE sitta hemma själv!! Kramar

2009-11-03 @ 22:05:06
Postat av: Johan

Älskar dig mitt hjärta!

2009-11-05 @ 17:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0