Spöket Laban

Jag vaknade natten som va..
Hela rummet lystes upp av min dator som hade slagit igång..

Jag blev skitskraj och puttade på johan som låg i en säng bredvid min.
"Älskling... det har precis hänt något jättekonstigt" sa jag till honom..
Han frågade så klart vad som hade hänt.

Så jag berättade att dataskärmen hade öppnats av sig själv,
och datorn hade slagit igång..

Gubben berättade för mig att skärmen hade jag lämnat öppen igår kväll..
och att den måste slagits på av nån enkel anledning..

Men jag va skitskraj o kunde fan inte sova.
Vem hade slagit igång min dator, bara så där? Förstod inte..
Försökte somna om, men det gick bara inte.

Frågade gubben om han kunde komma o sova bredvid mig istället..
och det gjorde han såklart. Älsklingen..

Till slut somnade jag gott.. Men jag fattar fortfarande inte vad som hände?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0