Mitt nya liv

Har länge bestämt mig för att börja träna.
Det är på tok för längesen nu. Förut va det aerobics som gällde, och sköna långa promenader. Nu är det i stort sett ingenting, tragiskt men sant. Nån promenad då o då har det blivit men inte mer än så. Det har dels haft o göra med min skadade höft, jag vågar inte göra så mycket pga den.. får ju ont om man sitter fel, eller gör nånting knasigt.. händer då o då att jag inte ens kan röra mig i några minuter för det känns som den ska hoppa ur ibland. Sen så är det ju faktiskt så att man blir mer o mer lat ju mer tiden går. Så jag ska absoljut inte skylla på annat. Sen tiden behöver man ju. Och jag har haft för mig så mycket annat, så som jobb, fest osv. Så skylla mig själv får jag ju absolut göra. Men nu är det fanimej dags att ta tag i det här om inte kroppen ska rasa ihop innan 50. Tror även att min höft kan må bra av lite träning, fick ju aldrig nån träning efter olyckan/operationen. Så musklerna behöver till 100% tränas upp.

Godis har ju även det LÄNGE vart en stor favorit. Socker överhuvudtaget. Oxå denna skräpmat. Och för att inte tala om Cocacola. Haha! Måste verkligen sluta med allt sånt nu. Eller sluta behöver man ju inte, men skära ner rejält. Och det har jag faktiskt redan börjat med. Sockersuget får inte ta över min hjärna igen. Nu är det keso, frukt och kanel på mackan som gäller. Och vatten istället för cola. Och tid för träning kommer absolut finnas nu när jag har så nära till jobbet. Till och med en promenad TILL och FRÅN jobbet kommer funka. Mer sallad till maten och mindre såser, dressingar o sånt slisk. Mer fisk och kyckling och mindre HAMBURGARE. 

Har precis satt i mig en macka med keso, banan o kanel. Och faktiskt så funderar jag på att ta en till. Jävligt bra istället för att hoppa frukosten o kanske köpa lite godis innan lunch istället.

Nää fan! Nu är det dags att tänka på sin kropp, hur den mår osv.
Jag går aldrig upp i vikt men det finns andra saker allt detta sockerätande kan orsaka.

Så goodbye till sockret och jag välkomnar istället allt det NYTTIGA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0