Grå dag idag

Inte alls lika fint som igår. Men men.. Så är det ju, finns inget man kan göra åt saken. Jag är ledig idag iaf :) fick en himla skön svmorgon oxå. Min älskling som kom hem från jobbet imorse runt 6-7 nånting (Tittade inte så noga på klockan, va dödstrött) tog med Zelda ut på morgonpromenaden nämligen. Tack baby! :) Tydligen hade hon både pissat o skitit så det va ju bara bra att hon fick komma ut lite tidigare än planerat.

Sen hade dom även träffat på en annan hundägare som har 2 jättefina långhåriga schäfrar.. Vi brukar se dom lite då och då, lyckas alltid vara ute samtidigt. Men denna gång så stötte dom på varann på väldigt nära håll. Och precis som vanligt började Zelda skälla och dra i kopplet! Sen visade det sig att den andra hundägare va typ hundexpert o sa att hans hundar är jättesnälla så släpp gärna zelda.. och det gjorde min sambo.. Och dom hade visst lekt massor tillsammans :) Blir glad. För jag hatar verkligen när hon ska hålla på o skälla o dra i kopplet när man träffar andra hundar, vafaan.. jag åker ju nästan med.. Gubben fick några bra tips oxå vilket är KANON. För det där beteendet ska ur henne så fort som möjligt!! Hoppas vi träffar dem mer så hon får leka av sig :)

Nu ligger hon här på golvet o småmorrar, varför vet jag inte.. Knäppis där! Vi ska väl ta en promenad strax.. Lika bra de, dock regnar det lite nu.. Men har man hund finns det inga dåliga väder :) Bara urusla kläder!


Tänkte köra en tävling senare oxå..  Blir nog ikväll! Så kika in då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0