Jobbiga dagar

Korkade kunder!
                                                                                                                                                                                                                                                                   


- Har ni Elisabeth Arden?
- Ja, men bara vissa dofter
- Jaha, har ni inte hudvården?
- Nej, bara vissa dofter
- Jaha, okej. Nä jag ville ha hudvården..







- Hej, kan jag få lite hjälp här borta?
- Ja visst
- Ja, jag skulle haft en straightener.. en plattång alltså!
- Ja, okej..
- Jag undrar om alla här på hyllan är såna?
Kunden pekar på hela vårt elsortiment (Hårtorkar, plattänger, locktänger osv)
- Nä, inte alla. Det är dom som det står plattång på (Pekar tydligt)

- Ja ja, kan du visa vilka det är?

Jag pekar och talar tydligt om vilka det är.

- Har ni ingen som är bredare?

- Nej, dom jag pekade på nu är dom vi har..

- Ja ja, okej. Jag kollar lite då.


Kunden går sedan till nästa säljare och ber åter igen om hjälp..
Hör samma frågor.. Vet inte vad som inte gick in där men..


Haha en till!

En kund kommer fram och frågar:
- Vart har ni dom och dom märkena?
- Tyvärr är det inget som vi har i vårat sortiment, utan det blir city du får gå till.
- City? Men är inte det här åhléns?
- Jo det är åhléns, men inte city. Alltså inte samma stora sortiment!
- Nä hä, jag trodde alla åhléns hade samma sortiment.

Ja ja, absolut. Självklart har vi samma sortiment som city.
Dom har 5 plan (eller nåt) och vi har ett enda litet plan. Men vi klarade det ändå, vi fick in ALLT. Jävligt bra va? Kom o köööööööp!

Hmm.. ni som tror att åhléns och åhléns city är samma sak. Ni får tänka om lite.

Och nej, det går heller inte o komma med varor som är köpta på city o vilja lämna tillbaka dem på ett vanligt åhléns. Hur kan ni tro det ens?
Nää men det är lugnt. Vi hänger in din dolce gabbana klänning här på våran lilla att. avdelning. Där passar den ju.
Dock kommer den aldrig någonsin bli såld för den går inte ens in i våra datasystem. Suck it!


Minst 100 korkade kunder om dagen..
Vissa mer korkade än andra. Så ibland undrar man ju..


Börjar kanske bli less på det jag gör?
Mer än 4 år med samma samma samma, dag ut och dag in..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0