3500 tigrar kvar i världen

Visste du att det endast finns 3500 tigrar kvar i världen?
Det är ju ingenting! Dom utrotas mer och mer. På 1900-talet fanns det
ca 100 000 st. Så man kan ju med enkel huvudräkning förstå att det är illa. Stackars djur. Jag mår dåligt när jag läser det.

Självklart finns det många andra djur som oxå utrotas en efter en.
Och för att inte tala om människor som dör på fel sätt. Även det vill man ju göra nånting åt. Men nu råkade jag bara hamna på wwf sida om tigrar och jag själv hade ingen aning om just detta..




Är man som jag, djurvän. Kan man bli tex tigerfadder. Läs mer här

Besök även wwf hemsida, där kan du lämna bidrag på olika sätt  Världsnaturfonden 

Kommentarer
Postat av: maria

Hej igen! Så "ärtorna" har gått ner? :D Själv hade jag mer som bollar överallt på huvudet som satt i en månad kanske.. Mami trodde att det var någon infektion lr liknande.. Har en kvar i nacken sådär 5 år senare:D Men de är säkert som du tror att de har med förkylningen att göra :) Krya på dig iaf!! =D

2009-01-08 @ 02:12:57
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0