Nu har jag fått nog

Jag är 23 år och har fått problem med hyn. Hur går det ihop? Jag har alltid annars haft fin hy. Visst, i samband med mens har man väl kunnat få ett par finnar men dom har ju försvunnit lika snabbt.

Jag känner mig äcklig och oren i ansiktet. Tvättar mig noggrant med mitt 3-steg och peelar huden då och då. Men ändå? Varför? :/ Det är fan inte kul alltså. Och det känns som att det bara blir värre o värre. Nu har jag fan fått nog!

Har kommit fram till att jag ska hälla i mig vatten varje morgon, det är jag riktigt dålig på! Även på jobbet ska jag bli bättre på att dricka vatten, det är så jäkla varmt där alltså! Sen ska jag införskaffa mig Cliniques prova-på-kit på Anti-Blemish serien...

Sen då? Det lär ju inte hjälpa det heller. Så nu har jag suttit o googlat och hittade Bli-av-med-acne-och-finnar.se .. Låter som en skämtsida, men när jag började läsa så får jag nog kanske ihop allt ändå. Kapslar innehållande: Zinkglukonat, Vitamin E, Vitamin C, Kalium D pantothenat, Selenium jäst, Vitamin B2, Vitamin B1 HCL, Folinsyra, Biotin och Niacin.. som man tar 2 ggr om dagen. I see! Zink är förmodligen något jag har brist på, likaså allt de andra ;) Kanske kan vara nåt?



Jag lär testa, kanske inte just dom där kapslarna, men jag kan tänka mig att det finns liknande hos hälsokost. Vet vart jag ska härnäst! Nu ska ni bort...


Kommentarer
Postat av: Kim

N använder anti-blemish (hela kitet). Han har egentligen inte problemhy men dom har sån dålig luft på jobbet så rätt om det är kan det ploppa upp en objuden gäst. han älskar den serien. Han har felfri hud jämt numer.



Jag rekommenderade det även för någon månad sedan till en mamma åt en tonåring som hade problem med huden och hon kom faktiskt in för att tacka mig personligen. Hon sa att jag hade räddat hennes flickas hud. Hon sa att dom sett jättestorskillnad och då hade dom ändå testat en herrans massa annat mot finnar tidigare som inte alls hjälpt. Så prova och lycka till! :)

2009-01-11 @ 23:11:46
URL: http://giirlylicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0