Torr hy

Jag har alltid haft problem med min hud. Hela kroppen har ständigt smörjts in med olika cremer för att förebygga eksem, utslag, torra partier osv. Jag har väl nånstans nu vid 23 års ålder fått bukt på mina eksem. Böjveckseksem även kallat. Och allergier av alla dess slag. Men så får jag så här ibland små torra kliande partier nånstans. Nu i ansiktet, på kinden precis vid örat. Varför? Jag har ingen aning. Det är jättesvårt. Men det kliar som fan och huden är jätteirriterad. Det känns stramt o ömt. Usch, det är ingen hit. Men vad gör man. Jag är som rätt van.

Jag tog hem en liten provburk på Clinique´s nya Comfort on call creme. Den ska lindra och skydda en torr, känslig och irriterad hy. Och den ska stärka hudens fuktbarriär och den naturliga läkningsprocessen.

Så vi får väl se nu då. Clinique är ju det jag KAN använda, då det är allergitestat och helt parfymfritt. Hoppas på att det här är mirakelcremen för mina torra partier som kommer ibland.. av nån enledning(?)

Det ska bli riktigt kul o gå på kurserna för Clinique här framöver... :)

Kommentarer
Postat av: Kim

du svarar inte på mina kommentarer angående cliniquekursen den 17e-18e :( ska du gå på den eller är det någon annan du ska på? kram

2009-01-08 @ 15:25:26
URL: http://giirlylicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0