Snopet

Blev ett samtal igår på jobbet..
Fick bl.a veta att det kommit in galet mycket klagomål från kunder..
Shit. Jag har inte märkt av att det har varit så som det lät.
Visst, alla har ju sina dagar då man kanske är mindre glad.
Men inte har jag märkt att någon behandlat någon kund som skit för det.
Om jag får tro mitt så tror jag att det är "surkärringarna" som klagat..
För att på nåt sätt "ge igen".. För vissa kunder är otroliga.
Aldrig upplevt liknande förut. Man hinner lixom inte göra nåt åt dem?
Dom bara ÄR. Kommer in med sur min och är sjukt otrevliga.

Jag kan faktiskt dra ett litet exempel här.
En kund stod vid deodorant hyllan och ville ha hjälp..
Vilken deodorant luktar bäst? frågade hon..
Jag sa HELT VANLIGT att jag tyckte om Doves och att dem luktade gott.
Okej.. sa hon.. men nivea då? Eller rexona?
Ja visst, dem luktar gott men personligen gillar jag doves bättre!
Kunden sa inte så mycket mer utan stod bara tyst och kände o klämde..
Säg till om det är något mer du funderar över sa jag och gick iväg..
Efter en stund hör jag hur det spayas där borta vid deodoranthyllan..
Jag fick gå dit och snällt tala om att kunden inte får spraya med deodoranterna..
Hon blev jättesur och frågade hur hon då skulle känna doften?
Ja, vad säger man? Det är helt enkelt inte okej. Ingen kund vill väl köpa en "använd" deodorant?

Kunden blev som sagt jättesur.. hon nästan sprang ut från varuhuset och sa samtidigt till mig.. "Tack för bra service" med sin sura jävla röst.

Vad kunde jag ha gjort annorlunde där? Låtit kunden öppna varenda deodorant, kladdat runt med dem? Skulle jag bara gett henne ett leende kanske? Och sen behövt skriva av o slänga kanske 10 deodoranter?

Nää, jag fattar fan inte. Man gör inget fel men får på käften ändå,  för Sum**ns kunder är surkärringar rakt igenom.

Och aldrig har jag heller varit med om att så många kunder öppnar och kladdar med vår produkter? Varför gör man det? Jag skulle aldrig komma på tanken att öppna nåt o testa som inte är en tester? Och det är vuxna människor.. Fattar inte... men det är väl jag som är dum.

Det är ju tydligt det.

Kommentarer
Postat av: Krullan

vissa kunder är bara sådär..de är sura redan innan de kommer in i butiken..men som alltid är de personalen som får skit! fast man får väl ta de med en nypa salt egentligen..inge kul att höra ändå säklart :S

2009-11-30 @ 20:50:32
URL: http://sarakullh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0