Lättad

Var hos läkaren idag...
Jag skulle dit o åter igen kolla mina födelsemärken.
Jag va ju där tidigt i somras o kollade dom. Har 2 st som funnits där i all evighet men som jag stör mig på jämt o ständigt. Så jag vill få bort dom. Vilket jag skulle fått idag. Sen har jag ett litet nytillkommet märke, som även det kollades i somras, men som det inte va nåt fel på.

Eftersom jag är som jag är, och hyponkondrin kommer då och då. Så har jag svårt att lita på vad doktorer säger. Så idag när jag skulle få ta bort mina 2 märken, ville jag samtidigt visa mitt nytillkomna igen på samma gång.. Han kollade och sa bara att det såg bra ut. Jag drog ner min tröja och kände mig missnöjd.. jag litade inte på honom. Typiskt mig. Jag frågade honom åter igen.. "Är du helt säker på att det såg bra ut?" Han log och hämtade ett litet instrument med lampa och kollade ännu en gång.. "För mig ser det helt normalt ut" sa han. Okej.. tänkte jag. Han berättade hur det skulle se ut vid cancer risk osv.. Jag blev då lite lugnare och tänkte att jag fick nog lita på honom ändå. Han va ju trots allt typ 65+ så han borde ju sett ett o annat födelsemärke. TACK! :)

Dock fick jag inte ta bort ett enda märke idag. "Vi gör inte sånt" kläckte han ur sig! (?) Okej... Men hon jag va hos i somras sa........ Hon skulle ju minsann skära bort dom på 10min/st...(?) Då undrar jag hur hon skulle kunna göra nåt sånt då dom inte utför sådant? Fattade ingenting. Jag fick iaf mina pengar tillbaka för besöket (pga missförståndet) och även en remiss till en hudklinik. Ärren kommer bli så mycket finare då oxå, så det va väl värt det :)

Alla 3 märkena ska väck. Det känns bra. Och det bästa är att det bara är av kosmetiska skäl..


Nu ska jag göra mig klar för jobbet. Blir en liten "hänga kulor i granen" kväll ikväll... hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0