En helvetes dag

Idag var det dags för tandläkarbesök.
Jag har länge känt tandvärk och ilningar, och även sett fula hål. Så jag fixade en tid på nätet, och fick komma så gått som på direkten. Har alltid haft min tandläkarskräck så det va inget jag egentligen ville, men vad gör man? Vill ju inte tappa tänderna vid 50 års ålder. Kom dit, och allt börjar med att man MÅSTE (?) ta hissen upp för att komma på plats. Bara det gjorde mig skakis och halvt grinfärdig då hissen såg ut som en alkishåla. Bra start! Sen när jag anmält mig i receptionen fick jag så klart sitta och vänta.. För inte kunde dom hålla tiden inte. 12 min sen kom dom äntligen och ropade upp mig. Dags för smärta! Eftersom jag inte hade gått där innan fick jag börja med deras vanliga frågor.. allergier, sjukdomar, rädsla osv. Sen sänkte vi stolen och hon började gräva i min mun. Pratade med sin kollega på ett språk man inte fattar nånting av. Men på varje tand hon nuddade sa hon nåt, och det lät inte bra i mina öron :/ Jag hade ju räknat till 5 hål själv innan med hjälp av spegel och plackers. Nu kändes det som att jag skulle få en värre dom. Jaha, zandra.. började hon. Ååå nej :/ Säg inget mer tänkte jag. Du har en sk tandlossning. Har du hört om det innan? TANDLOSSNING tänkte jag? Nää, har inte hört om det.. Kommer jag tappa mina tänder? Det va de enda jag tänkte på. Och det blev min första fråga. Du har tandsten i varenda tand och på ett ställe har du så mycket tandsten (stor inflammation) så att din vävnad runt tanden brutits ner. Okej, gud så roligt. Inte så konstigt att det har ilat :/ Shit. Tandtråd är tydligen jätteviktigt att använda, för att förebygga tandsten och det som jag fått.. tandlossning. Kul att nån sa det lite tidigare. Då hade jag ju stått med tandtråd HELA tiden. Stackars mina tänder :( Det som va bra med hela besöket va väl att jag bara hade ett hål. TACK GUD, ibland tror jag att du finns. Så ja, jag fick två nya tider. En för lagning och en för att ta bort tandstenen. Och den fixade jag bort idag. Utan bedövning (?) Jag är sjukt stolt över mig själv. Och jag känner mig ren i munnen nu.. lite öm, men det va det värt. Tandtråd, tandborste och annat till munnen är nu inhandlat. Ska även hämta ut mitt fluor som jag fick på recept. Min tandlossning ska läka nu, och dricka o godis blir det från och med nu mycket MINDRE av.


Tandlossning.

Väldigt extrem..
Bild från tandvardsguiden.com


En annan grej idag som även gjort min dag förjävlig är min underbara mensvärk. Nu är den här igen. Just på denna nog så jobbiga dag. Skit påre! Ont ont ont. Det är väl det enda man kan säga. Fy fan!

____________________________________________________________________

Har iaf shoppat lite idag.. leggings och en jeansskjorta i svart. Lite nöjd är jag allt. Plus att när jag kom hem hade jag fått massa post. Mitt paket från lyko hade kommit, jag hade fått en presentcheck från MQ och även en premiecheck från Åhléns + massa bra erbjudanden. Farligt så här när lönen precis rullat in. Även en gratis tidning från Cosmopolitan hade kommit. Tack!

Ikväll blir det "mens-kurering" och Idol. Kramas med min älskling ska jag göra oxå. Tur att han finns, stöttar mig i allt. Du är bäst gubben. Det vet du!


Förresten, eftersom det kom lite ny styling osv till mig idag har jag rensat på min hylla och på badkarskanten.. Imorgon ska nyheterna användas efter att jag färgat håret. Det är nästan så jag längtar lite :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0