Saknaden är stor!

Jag var och fikade idag med Johan och Patrik på Härnöhallen. Jag satt och tittade på folket runt omkring. Jag kände sån glädje. Barnen som satt helt utan mamma o pappa betedde sig helt utan problem. Inget gorm eller skrik. Bara skön tystnad. Bra uppfostran tror jag (?) Även alla andra som satt och fikade hade lugna toner. Jag bara kände att jag alltid ville ha det så.

Norrländsk härlig tystnad. Folk beter sig, stora som små. Kan det bli bättre?

Så kommer man ner hit igen och känner sig genast som en som inte alls hör hemma här. Skrik här och skrik där. Folk försöker hävda sig genom att leva om som satan. Allting är så annorlunda. Och jag gillar det inte. Det här är en helt annan värld. En värld jag inte vill leva i. 

Saknar "hemma" mer och mer för varje dag som går. Älskar mitt hem. Min hemstad.


Tack för en underbar helg alla!!!
Så mycket tårta och god mat som jag ätit nu under två dagar.. haha! Blir många promenader till veckan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0