Jag fick jobbet!

Vilken dag!
Upp 5 imorse, gjorde sig klar o packade ner det jag behövde. Gick iväg till bussen runt tjugo i 7. Åkte mot Stockholm kl. 7. Äckliga buss. Bläää! Man får så ont överallt. Bara sitta o sitta. Ändå va det direktbuss. Men lika vidrigt ändå. Halv 1 va man framme. Då blev det en liten kisspaus, och sen tunnelbanan till mitt mål. En snabb intervju och sen en visning av varuhuset. Heja på alla medarbetare. Blippar och koder till dörrarna och sen va det klart. Mitt nya jobb fanns nu. Och jag va gladare än gladast! ÄR förresten!!! Hehe!

Ringde mamma, pappa, elin, elenore, messade "krigs" johan, lillasyster m.fl
Glad glad glad!!! Och alla va glad för min skull. Tror min minsta lillasyster blev gladast, jäkla sötnos!!

Min bästaste kussebusse kom sen och hämtade mig och vi åkte på en liten tur. Kollade runt lite dit jag nu kommer flytta... Det känns overkligt! Men spännande och riktigt riktigt skoj!

På tisdag lämnar jag allt som heter hemma här hemma... och förflyttar mig själv och det viktigaste ner till Stockholm. Har precis insett att jag har sjukt mycket att stå i nu innan tisdag. Och jobbar varenda dag innan dess oxå. Fan, kommer bli stressigt! Men men...

Eftersom lägenheten där nere står TOM, och inte ens kylen är inkopplad så har jag en del att göra där på tisdag oxå eftersom jag börja jobba på onsdag!? Hur ska jag hinna? Nån som har nåt effektivt trollspö att låna mig?

Och min älskling är inte heller hemma... utan i norge på sin kurselikurs! Jaja, det får väl gå. Allt brukar ju lösa sig. Nu ska jag styra upp en TÅGbiljett, eller FLYGbiljett till Stockholm på tisdag. Så tidigt som möjligt...


Fan förstår inte. Lämnar verkligen allt nu. Bara sådär på några få dagar. Min älskade mamma, mina katter, min bästa vän, mitt arbete + arbetskamrater, andra vänner, rubb och stubb!!!

Nu är jag dödstrött så godnatt o hejdå!

Kommentarer
Postat av: Jannice

GRATTIS! Gud va kul för dig, hoppas allt går bra där nere =)

2008-06-27 @ 07:53:02
URL: http://jannicenordin.blogg.se/
Postat av: Myh

Så sjukt kul att du fick jobbet =D ååhh, underbart =D!!! Jag kommer nog vara i sthlm typ en vecka, så då måste vi ses massor =D så glad för din skull =)!! PUSSSSS love you <3

2008-06-27 @ 15:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0